både at tage
sig af hverdagsstrip'en og søndagssiden, så fra 1932 blev sidstnævnte en årrække
tegnet af Nicholas Afonsky.
Han introducerede Ming Foo i
serien, en figur som fra 1935 fik sin egen søndagsside at optræde i. Denne mesterlige
tegneserie blev ligesom Annie bragt i et af Allers blade.
Ming Foo kunne læses i Skipper Skræk, mens Annie blev bragt i
Kong Kylie.
Ulig Grays Little Orphan Annie var Annie Rooney fredløs. Hun var flygtet fra et
børnehjem og derfor evigt på flugt fra politiet. I tidens løb boede hun hos
talrige hjertensgode mennesker, men omstændighederne og nedrige personers anslag gjorde,
at hun blev den evige flygtning.
McClures streg medvirkede til at gøre serien populær. Tegningerne var realistiske, og de
ofte trøstesløse miljøer var med til at sætte den kønne og uskyldige Annie i relief.
Selv den mest ufølsomme læser, kunne ikke andet end røres over McClures og Walshs
historie.
Fra 1966 indtil sin død i 1987 hellige McClure sig kunstmaleriet. |