Sdr. Nyrup Grundejerforening

Vedtægter    Bestyrelse    Referater    Foreningsområde    Nyttige links & adresser    Kalender    Klintedalsvej


Jónsbók Manuscript

Vedtægter:

§ 1. Navn

Foreningens navn er ”Sdr. Nyrup Grundejerforening”.

§ 2. Formål

Foreningens formål er at varetage medlemmernes interesser i foreningens område, så det fremstår som
et godt og sikkert område - trafikforhold, børnenes skoleveje og andre forhold, som det er naturligt,
at en grundejerforening tager sig af.  

Foreningen varetager medlemmernes interesser i disse spørgsmål og repræsenterer medlemmerne i generelle spørgsmål overfor byråd og andre myndigheder.

§ 3. Medlemskab

Foreningen omfatter ejere af parceller i følgende geografiske område: fra Kystparken til Kursuscentret
og fra kysten og til Røsnæsvejen 141 til 209 – begge ejendomme inklusive. (Se foreningens område her).

Alle ejere af nuværende eller kommende parceller indenfor foreningens geografiske område
har ret til at være medlem.

Ejerskifte skal af sælgeren anmeldes til foreningens kasserer senest 1 måned efter salget.

§ 4. Kontingent

For at være medlem af foreningen skal ejeren af hver parcel betale det af
generalforsamlingen fastsatte kontingent - i 2005 kr. 50,- årligt.

Kontingentet skal betales inden 1.juli. Såfremt kontingentet ikke er betalt efter en rykker,
slettes medlemmet med ved årets udgang.

§ 5. Bestyrelsen

Bestyrelsen vælges på den ordinære generalforsamling og består af 5 medlemmer.
De 3 vælges i ulige år og de 2 i lige år.
Derudover vælges 2 bestyrelsessuppleanter, 1 revisor og 1 revisorsuppleant.

Samtlige valg gælder for 2 år. Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, kasserer og sekretær.

Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 3 medlemmer er til stede.

Sekretæren fører referat over bestyrelsens beslutninger.
Referatet skal sendes til bestyrelsen senest 14 dage efter hvert bestyrelsesmøde.

§ 6. Økonomi og revision

Kassereren opkræver kontingentet og betaler foreningens udgifter.
Der føres regnskab og et kartotek over foreningens medlemmer.

Foreningens midler indsættes i en bank eller sparekasse eller på postgirokonto på foreningens navn.

Ved hvert regnskabsårs afslutning udarbejder kassereren regnskab,
som revideres af revisoren inden udgangen af februar.

Revisoren kan foretage uanmeldt besøg hos kassereren, og skal på forlangende have forelagt
foreningens regnskab, bank-/sparekassebøger, checkhæfte og alle bilag.

§ 7. Tegning af foreningen

Foreningen tegnes økonomisk af formanden og kassereren i forening, eller i en af disses forfald
af den tilbageværende i forening med to andre bestyrelsesmedlemmer.

Alle større dispositioner kræver dog forudgående vedtagelse på en generalforsamling.

§ 8. Generalforsamlingen

Foreningens højeste myndighed er generalforsamlingen, der holdes hvert år i maj måned med en dagsorden,
der som minimum indeholder nedenstående punkter:

1.      Valg af dirigent

2.      Bestyrelsens beretning ved formanden

3.      Økonomi ved kassereren

4.      Indkomne forslag

5.      Fastsættelse af kontingentet

6.      Valg af bestyrelsesmedlemmer

7.      Valg af bestyrelsessuppleanter

8.      Valg af revisor

9.      Valg af revisorsuppleant

10.   Eventuelt

Generalforsamlingen indkaldes af bestyrelsen med mindst 3 ugers varsel ved skriftlig meddelelse
og med angivelse af dagsorden til hvert medlem.

Forslag skal være formanden i hænde senest 8 dage før generalforsamlingens holdes.

§ 9. Afstemninger

Hver parcel har én stemme. Der kan kun stemmes ved fremmøde.

Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset antal fremmødte medlemmer.

§ 10. Ændring af vedtægter

Ved ændringer af foreningens vedtægter kræves det, at mindst 1/3 af foreningens medlemmer deltager
i den pågældende generalforsamling, og at ændringer/tilføjelser vedtages med mindst 2/3 af de fremmødte medlemmer.

Såfremt det krævede fremmøde ikke er overholdt, kan der holdes en ekstraordinær generalforsamling.
På denne kan der uanset antallet af fremmødte medlemmer træffes beslutning.
For at beslutningen er gyldig kræves, at mindst 2/3 af de fremmødte medlemmer stemmer for.

Sekretæren udarbejder referat af generalforsamlingernes beslutninger.

§ 11. Ekstraordinær generalforsamling

Bestyrelsen kan indkalde til en ekstraordinær generalforsamling.

1/3 af medlemmerne kan også begære en ekstraordinær generalforsamling afholdt.
Begæringen med motiveret dagsorden sendes til foreningens formand.
Den ekstraordinære generalforsamling skal holdes senest 1 måned efter begæringen er modtaget.

§ 12. Ophævelse af foreningen

Foreningen kan ophæves. Det skal i givet fald ske på en generalforsamling hvor mindst 3/4 af foreningens medlemmer deltager, og hvor mindst 3/4 af de fremmødte medlemmerne stemmer for nedlæggelsen.

Såfremt generalforsamling ikke er beslutningsdygtig, kan der indkaldes til en ny ekstraordinær generalforsamling. Her kan foreningen nedlægges med almindelig stemmeflerhed blandt de fremmødte medlemmer.

Foreningens eventuelle formue skal i givet fald gå til velgørende formål.
Den afviklende generalforsamling træffer afgørelse om, hvilken velgørende organisation formuen skal sendes til.

Således vedtaget på den ekstraordinære generalforsamling den 15. september 2005.

Underskrevet af:
Willy Stig Andersen, Marianne Jæger, Martin Høgh Sørensen, Peter Boll Illerup,
Anders Hjorth-Jørgensen, Inge Christensen og Steen Meier.

Tidligere vedtægter

Sidst ændret 27-02-2013